Monday, July 5, 2010

♥♥♥♥♥♥ Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu , Hijab Sang Pencinta,Cinta Sufi♥♥♥♥♥♥

i begitu meminati karya Ramlee Awang Mursyid,novelis thriller and yang paling best sekali pasal karya dia bayak selitkan tentang agama dan ayat-ayat Al-Quran..tapi kegemaran ni i kongsi sorang-sorang jer sebab semua kawan-kawan i tak minat novel thriller dan macam fantasi sikit ni tapi boleh pula kan baca Lord Of The Ring(tu lagi tak masuk akal)...apa-apa2 pn semua orang ada hak dan persepsi masing-masing terhadap karya-karya ni.i tetap yang 1,Ramlee Awang Mursyid..so 4 novel kat atas ni i dah bace,bertahun menunggu untuk ke CINTA SUFI..Alhamdullilah,habis juga i baca semua karya dia..wondering how laksama sunan look like..i adore gila la dengan dia..adakah watak nya hanya fantasi atau benar-benar wujud tapi dinafikan kesahihannya???..apa-apapn novel-novel ni memang meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam diri i..

Membaca novel-novel Ramlee Awang Murshid amat mengasyikkan, tak sedar yang i menjiwai novel tu dengan agak dalam dek keinginan yang meletus-letus nak tahu apa yang berlaku seterusnya. .Maha suci Allah. i amat bersyukur ditemukan dengan keempat-empat novel itu. Ternyata benar-benar meresap ke dalam jiwa.
Selama ni,i banyak belajar erti hidup dari novel-novel yang i habis baca.tapi yang ni memberi kesan teramat mendalam dalam diri i..baru i sedar selama ni terlalu banyak kekurangan dalam hidup i.i perlu mencari diri i yang sudah hilang..i kena kuat seperti sunan..bermacam dugaan ditempuhinya tapi bibir dan jiwanya masih memikirkan ALLAH S.W.T..malu diri ini..

i akn buat yang terbaik dalam diri i..i nak berubah..i nak jadi yang terbaik..InsyaAllah..

1 comment:

  1. novel2 ramlee awang murshid sgt best..always x sbr tunggu novel2 baru dri dia..:)

    ReplyDelete